Det kallas Svandammen


Jag är så jävla trött på komunaltrafiken. Helst seriöst, vid min busshållsplats där jag bor så åker det ca 10 olika busslinjer, och varenda jävla helvettesbuss åker precis den tid som chauffören känner för. DET FINNS EN TIDTABELL, som är till för att följa. OM VI RESENÄRER SER TILL ATT FÖLJA DEN DÅ BORDE FAN CHAUFFÖRERNA OCKSÅ GÖRA DET. Jag går till bussen ca 10 minuter innan den ska komma(det tar 3 minuter att gå ner dit) ändå så missar jag bussen varje jävla gång. HUR ÄR DET MÖJLIGT, SÄG MIG ?! Jag kollar på nätet för att veta när den går, så jag hinner. Jag ser till att vara redo en viss tid. Jag anpassar mig efter tidtabellen, borde inte busschaufförerna också kunna göra det? Så jag slipper stå ute och frysa i en kvart? Hur svårt kan det vara? håll hastigheten, vänta in resenärer vid busshållsplatsen, använd de minuter som är utsatta för resan. Ni lär inte bli sena (om trafiken rullar som den ska) och ni lär definitivt få med er alla resenärer som faktiskt SKA åka med.

Tillsammans är vi starkare/ Luc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0