You think you know, but you have no idea

Tycker alltid att det är lika kul, folk som tror sig veta men i själva verket inte har en aning. Det är så patetiskt att det finns människor som lägger ner mer tid på andras liv än sitt egna. Nu pratar jag inte om andras välbefinnande or whatever. Det handlar om ren nyfikenhet, skadeglädje, ondska och den tid som de lägger ner på att "förstöra" för andra. De sätter sig själva in i andras liv så pass mycket att de själva tror på det. De vet mer än vad jag gör om mig själv, mer än vad du tror att du vet om dig själv. Det har alltid varit ett mysterium för mig, vad får man för nytta av det? Vad är anledningen, besatthet? Vill man leva sitt liv genom andra?

Jag har försökt vrida och vända på det..men jag kommer aldrig fram till någon vettig förklaring. Det skrämmer mig lite, vill jag ens veta? Vill jag ha en förklaring?

Tillsammans är vi starkare/ Luc

Kommentarer
Postat av: ems

haha gud vad jag känner igen detta..

2010-03-06 @ 18:15:31
URL: http://emstheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0